نکات کلیدی طراحی تقویم های رومیزی

تقویم رو میزی
بازدید

نکات کلیدی طراحی تقویم های رومیزی

شناخت تقویم های رومیزی
در این قسمت می خواهیم نگاهی حرفه ای و تخصصی به یکی از کاربردی ترین انواع تقویم ها داشته باشیم. تقویم های رومیزی از نظر شکل و کاربری فوق العاده منحصر به فرد هستند به نوعی که کمتر میز دفتری را می توان یافت که پذیرای یکی از آن ها نباشد. نکته اینجاست که یک تقویم رومیزی منقش به لوگو و نام و نشان برندی خاص به معنی تبلیغ رایگان آن برند برای روزهایی طولانی است.
اما فضای رقابتی در طراحی این تقویم ها بسیار شدید است. به این معنی که این تنها شرکت شما نیست که به فکر طراحی و سفارش چاپ تقویم برای سال۹۷ افتاده است؛ بلکه تمامی برندها حتی از سایر حوزه های فعالیتی و کسب و کارهای غیر مرتبط هم رقبای قدرتمند شما در تصاحب جایی روی میز مخاطبانتان به حساب می آیند. در این نوشته می خواهیم در چند بند به صورت چکیده؛ عصاره ای از مهم ترین نکات طراحی تقویم های رومیزی ارائه دهیم. مطالعه ی این نکات هم برای طراحان و هم عزیزان کارفرما توصیه می شود.
۱٫ کار خود را توسعه دهید
منظور از این نکته را به بهترین شکل در بندهای زیر ارائه داده ایم:
• از برنامه های سال۹۷ برند و مجموعه ی خود بگویید؛
• چگونه به جایی که الان حضور دارید رسیده اید؛
• سال قبل و ۳۶۵ روز آینده چه تغییراتی در استراتژی های خود داده اید؟
• برای افرادی که از تقویم شما استفاده کنند چه پیامی خواهید داشت؟
• آیا روایت های شما برای مخاطب جذابیت دارد؟
۲٫ روی رنگ های مربوط به برند خود تاکید داشته باشید
رنگ یکی از مهم ترین مولفه های شناخت برند شما است. حتما تاکید و توجه داشته باشید که گستره ی طراحی خود را روی رنگ های مربوط به خود بنا نهاده باشید. این توصیه فوق العاده کارکردی و مناسب برای کسب و کار شما است.
۳٫ طراحی خود را همسان انجام دهید
بین صفحات مختلف کار شما باید ارتباط و پیوستگی قدرتمندی وجود داشته باشد به طور که بتوان در هر صفحه بندی نا مرئی با کلیت فضای طراحی احساس کرد. هر طراحی فاقد این خصیصه نمی تواند ادعای کیفیت بالا داشته باشد.
۴٫ از تصاویر قدرتمند و جذاب استفاده کنید
در تمامی صنعت چاپ حضور تصاویر قدرتمند برگ برنده ی طراحی است. اما این موضوع در تقویم ها اهمیت ویژه ای می یابد. زیرا تمامی نمونه های تقویم معمولا کارکرد یکسان و قابل پیش بینی دارند و این کیفیت طراحی است که عیار تقویم را مشخص می کند.
۵٫ طراحی های منحصر به فرد و مخصوص خود را کار کنید
اگرچه استفاده از تصاویر آماده در صورتی که کپی رایت اجازه دهد گزینه ای اقتصادی است؛ اما اگر به تاثیرگذاری های بزرگ می اندیشید شاید بد نباشد که با واگذاری کار به یک تیم حرفه ای طراحی نقش و نگارهای مخصوص و انحصاری برند خود را ایجاد کنید.
۶٫ از نمادها غافل نشوید
استفاده از نمادهای مخصوص کار می کند مخصوصا در صورتی که طی سال های متوالی آن ها را به خدمت گرفته باشید و به مرور برند خود را به نوعی در ارتباط با آن ها به مخاطبان شناسانیده باشید.
۷٫ هدف مشخص داشته باشید
مهم ترین هدف این است که نگریستن هر روزه به تقویم منقش به برند شما به گونه ای فزاینده اعتبار آفرین باشد و هر روز احتمال ایجاد یک مشتری وفادار را تقویت کند. این کار از طریق شناخت نیازهای مخاطب و البته همخوانی محتوا و طراحی حاصل می شود. شاید بهتر باشد که در این زمینه با شرکت های طراحی قدرتمند مشورت داشته باشید.
۸٫ منعطف باشید
راهکاری ایجاد کنید که ارتباط پیوسته ی شما با مخاطبین را تعمیق بخشد. تقویم شما علاوه بر زیبایی باید کارکردی باشد و در اختیار نیازهای روزمره ی مشتریان شما قرار بگیرد. اینکه ابعاد مناسب برای قرار گیری روی میز فلان موسسه چقدر است؟ طرح های دلخواهشان چیست؟ چه سایز و ابعادی برای نوشتن مطالب خود نیاز دارند و غیره؛ همگی نکاتی است که باید مد نظر داشته باشید.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مجموعه چاپ ایران کهن ارائه دهنده بهترین کیفیت تقویم های رومیزی است و در صورت علاقه ی شما می توانیم به طور اختصاصی آن چه در اختیار داریم را به شما پیشکش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید