۷ نکته موثر تایپوگرافی برای تقویت طراحی چاپ شما

7 نکته تایپوگرافی
بازدید

تایپوگرافی ، هنری گرافیکی است که تلاش در تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک نمودن نوشته به تصویر دارد و از فونت های موجود با تغییراتی که در آنها برای کشف ویژگی های بصری حروف انجام می شود ، استفاده می کند.

۷ نکته موثر تایپوگرافی  برای تقویت طراحی چاپ شما

جهان فونت و تایپوگرافی بسیار پیچیده تر از آن است که ابتدا آسان به نظر می رسد هنگامی که از فونت comic sans ونفرت آن در بین فونت ها و استفاده از فونت های معمولی دیگر گذر می کنیم به این نتیجه می رسیم که فونت انتخابی ما بسیار مهم است و قضیه انتخاب فونت مناسب ما پیچیده تر از آن است که فکرش را می کنیم و باید دقت لازم رو در زمینه فونت داشته باشیم .در زیر هفت نکته در ارتباط با تایپوگرافی بیان کردیم که باعث می شود نه تنها به طراحان کمک می کند که حرفه تایپوگرافی را به طور موثرتری انجام دهند بلکه باعث می شود به ارزش کار خود در این زمینه پی ببرند

۱-یادگیری اصول کرنینگ(Kerning)

کرنینگ به طور کلی به فاصله میان کاراکترها و دیگر عناصر تایپوگرافی در یک طراحی اشاره دارد.رعایت اصول کرنینگ باعث می شود متن شما واضح تر پیام خود را منتقل کند.در شکل زیر یک شمای کلی از رعایت اصول کرنینگ گذاشتیم که یک درک کلی از اصول کرنینگ داشته باشید

اصول کرنینگ

 

اصول kerning

۲-درک آنچه که فونت ها بیان می کنن (به طور عامیانه تر بفهمیم فونت چی میگه)

هر فونت یک خلق و خوی خاص را می دهد که می تواند برای افزایش پیام رسانی به مخاطب استفاده شود. در مثال های زیر فونت ها عمدا نامناسب هستند. واقعیت این است که بسیاری از آنها در واقع سرگرم کننده هستند، به این معنی است که همه فونتها در حقیقت یک خلق و خو را تحریک میکنند.

 

تایپوگرافی

اصول تایپوگرافی

7 نکته تایپوگرافی موثر برای تقویت طراحی چاپ شما

۳- در انتخاب سایز فونت دقت کنید

 

7 نکته تایپوگرافی

اطمینان حاصل کنید که آنها را بر اساس نحوه کار بر روی طراحی خود قضاوت و انتخاب کنید، نه بر اساس یک عدد دلخواه. نه تنها باید از نسبت متن خود آگاهی داشته باشید، شما باید شرایط مشاهده شده متن مورد نظر خود را نسبت به هدف پیام محتوا درک کنید. نسبت اندازه فونت هایی که در فلیکر ها یا کارت های کسب و کار مناسب هستند می تواند متفاوت باشد نسبت به اندازه فونت بر روی یک بنر یا پوستر وینیل

۴-به هم ترازی متن ها دقت کنید

 

هم تراز بودن متن در تایپوگرافی

هم تراز بودن متن تأثیر بسیار بیشتری بر توانایی ما برای خواندن دارد. به زبان فارسی و زبان های دیگر با سیستم های نوشتن مشابه، ما از خواندن راست به چپ استفاده می کنیم. متن متمرکز شده و یا چپ ترجیح داده شده برای مطالعه طولانی تر سخت تر است، زیرا ما از راست به چپ تمرکزمان بیشتر است به دلیل طرز نوشتار راست چین ما

۵- فقط فونت هایی که تکمیل کننده هم هستند را انتخاب کنید

 

فقط فونت هایی که تکمیل کننده هم هستند را انتخاب کنید

برخی از فونت ها به سادگی کنار هم قرار نمی گیرند. قوانین در مورد چگونگی ترکیب و مطابقت فونت ها وجود ندارد. اما به طورمثال، فونت های serif به خوبی با فونت های san serif هماهنگ می شوند و فونت هایی که دوست داشتنی هستند، باید کار با آنها ساده تر باشد. در حالی که اینها نقطه شروع خوبی هستند، سعی کنید که به ترکیب های مختلف نگاه کنید.برای اطلاع از ترکیب فونت ها کنار هم می توانید از سایت های نظیر ایران فونت و …دیدن فرمایید

۶- محدود کردن تعداد فونت ها، رنگ ها و استایل ها

محدود کردن تعداد فونت ها و عکس ها

سعی کنید از عناصر چندگانه با فونتهای خود استفاده کنید. فونت یک عنصر طراحی تکراری است. استفاده ا بیش از حد بسیاری از آن ها می تواند به راحتی هر طرح را به یک نگاه کثیف مبهم تبدیل کند. این به این معنا نیست که شما فقط باید به یک فونت بچسبید، اما به طور کلی، بیش از چند سبک مختلف با هم می تواند واقعا آن را تحت فشار قرار دهد.

۷-فونت خود را تست کنید

هنگامی که شما بر روی یک طراحی کار می کنید، از دست دادن تصویر بزرگ می تواند خیلی راحت باشد. حتی اگر فکر می کنید خروجی به نظر خوب است، شما می خواهید نسخه نهایی خود را آزمایش کنید. شما می توانید این را با مشاهده آن از فاصله های مختلف و زوایای مختلف انجام دهید. یک تست محبوب این است که طراحی را به عقب بچرخانید و تمام طرح را به عقب برگردانید تا ببیند آیا هنوز قابل خواندن است. انجام این آزمایش ساده اغلب می تواند نقاط ضعف و ناسازگاری را که طراحان می توانند به راحتی از دست بدهند، در معرض دید قرار دهند. یک عنوان که می تواند به راحتی آن را بخواند و بدون هیچ مشکلی دشوار باشد، مطمئن است که قابل خواندن است.