روانشناسی انواع کارت ویزیت

رنگ کارت ویزیت
بازدید

روانشناسی انواع کارت ویزیت

 

نکات ریز در طراحی انواع کارت ویزیت اهمیت دارند

 

نکات ریز در طراحی انواع کارت ویزیت

 

شما با ارائه ی یک کارت ویزیت تنها نام و نشان یا شیوه های دسترسی افراد به کسب و کار خود را معین نمی کنید؛ بلکه به واقع در چندسانتی متر مربع کاغذ؛ شخصیت و اصول کاری خود را نمایش می دهید. به خاطر داشته باشید ذهنیتی که افراد از شما و کسب و کارتان دارند تجمیع المان های کوچک طراحی است. شخصی که تا به حال نه با شما نه با هیچ یک از خدمات شما آشنا نبوده تنها با دیدن یک کارت ویزیت روی شما شناخت ایجاد خواهد کرد و این شناخت به قضاوت درباره ی برند شما می انجامد.

به دنبال ایجاد چه شهرتی هستید؟ در صورتی که می خواهید بیشتر راجع به کارت های ویزیت و نکات مربوط بدانید؛ با ما همراه باشید. در ادامه به صورت چکیده وار به اثرگذار ترین المان های طراحی اشاره هایی خواهیم داشت.

انتخاب فونت مهم است

 

انتخاب فونت کارت ویزیت

 

فونت ها فوق العاده مهم هستند. نه تنها به این خاطر که شما را از خلال کلمات معرفی می کنند؛ بلکه به این دلیل که خود مولفه ای از کیفیت بصری هستند. در نتیجه عیار طراحی شما و به تبع آن ذهنیت افراد از برند شما بسته به انتخاب صحیح فونت ها است.

اگر بخواهیم در چند سطر نکات فنی انتخاب فونت را از نظر بگذرانیم باید به طور چکیده چند اصل را اعلام کنیم. استفاده از فونت های عجیب و غریب توصیه نمی شود؛ فونتی خوب است که به راحتی و بی دردسر خوانده شود. علاوه بر این به کاربستن همزمان چند فونت در یک تصویر اشتباهی مرگبار برای یک طراح است.

یعنی عیار کار شما بسیار نازل ارزیابی می شود در صورتی که یک بخش را با Times New Roman کار کرده باشید و بخش دیگری را با Georgia. به فاصله ی بین حروف و کلمات هم حساس باشید؛ تمامی این نکته ها کنار هم تصویر زیبایی از کارت ویزیت شما ارائه خواهد داد.

فضای سفید  انواع کارت ویزیت را بشناسید(White Spaces)

 

فضای سفید در کارت ویزیت

 

 

به قاطعیت می توان گفت که طراحان محدودی معنی و مفهوم فضای سفید یا آن چه اصطلاحا White Spaces نامیده می شود را دریافته اند. به بیان ساده منظور این است که بین فضایی که نوشته یا طرح قرار می گیرد با قسمتی که ساده و سفید است و نشان از نقش و نگاری ندارد باید به لحاظ مساحتی تناسب برقرار باشد.

هیچ یک بر دیگری ارجحیت ندارد و باید هردوی آن ها را در نظر گرفت. نه آن طرح هایی مناسب است که پر از نوشته و تصویر است؛ نه آن هایی که خالی و بی نسبت است. باید تناسبی بین نوشته و فضای خالی ایجاد شود. گاهی این تناسب به نفع نوشته ها است و گاهی در اختیار فضای سفید قرار دارد. منظور و مقصود این است که بسته به فضای طراحی باید کار انجام گیرد. به عنوان مثال در کارهای مینیمال فضای سفید نسبت به نوشته تسلط بیش تری دارد.

 

از رنگ ها چه می دانیم؟

 

رنگ کارت ویزیت

 

به خاطر داشته باشید چیزی مانند انتخاب رنگ صحیح نمی تواند به کار شما جلوه و درخشش اعطا کند. احساس، معنا، پیام و تمامی ویژگی های ارتباطات انسانی در رنگ ها نهفته است. برای درک بهتر موضوع به رنگ گل ها توجه کنید.

تا به حال فکر کرده اید چرا گل های مختلف با رنگ های متفاوت را در موقعیت های گوناگون به کار می گیرند. اگر طراح هستید حتما زمانی برای مطالعه ی معنا و پیام رنگ ها تخصیص دهید.

 

اشکال انواع کارت ویزیت هم خود معنی دارند

 

شکل کارت ویزیت

 

این که کارت های ویزیت شما چه شکلی داشته باشند بسته به پیامی است که کسب و کار شما علاقه دارد آن را منتقل کند. معمولا استفاده از کارت های مستطیلی بسیار رایج است به این علت که به راحتی در کیف پول قرار می گیرد و در تمامی نقاط دنیا در این ابعاد شناخته شده است. اما گاهی فعالیت شما به گونه ای است که نیاز دارید خاص و متفاوت ظاهر شوید.

مثلا تا به حال به چاپ مربعی، مثلثی و دایره ای فکر کرده اید؟ یا همچنین به کارهای سه بعدی؛ یعنی این که به کارت خود ضخامت بیش تری بدهید؟ در صورتی که قصد دارید بیش تر راجع به کارت های ویزیت بدانید یا اینکه نیاز به مشاوره اختصاصی دارید؛ تیم طراحی ایران کهن با افتخار آماده ی سرویس دهی به شما است. همین حالا با ما تماس بگیرید.