اهمیت سالنامه ها در چیست؟

سالنامه
بازدید

اهمیت سالنامه ها در چیست؟

طبق نظرسنجی انجام گرفته توسط PPAI بیش از ۹۴ درصد شرکت هایی که سالنامه و تقویم به عنوان هدیه دریافت می کنند؛ آن را تا پایان سال نزد خود نگاه می دارند.

همین مساله نشان می دهد که سالنامه ها تا چه میزان می توانند باعث رشد و ارتقای یک برند شوند. معمولا در انتهای هر سال فعالیت برای طراحی و چاپ سالنامه ها و تقویم ها آغاز می شود.

هم اکنون با نزدیک شدن به سال جدید اگر در حوزه ی چاپ فعال هستید به احتمال زیاد با انبوه سفارشات چاپ برای سال ۹۸ مواجهید و اگر شرکت و کسب و کاری دارید به فکر توسعه ی برند خود از طریق تقویم و سالنامه هستید.

سعی می شود در ادامه این نوشته مطالبی قرار داده شود که هم برای طراحان حاوی ایده هایی جدید باشد و هم به مشتریان ذهنیتی جدید در انتخاب گزینه ها هدیه دهد.

 

چاپ سالنامه

 

نکات مشترک بین طراحان و خریداران

قبل از هر چیز باید بدانیم دقیقا چه انتظاری از یک تقویم داریم. به بیان دیگر نمی توان از هر طرح و تکنیکی در تمامی زمینه ها استفاده کرد. یک شرکت فعال در حوزه ی ساختمانی قالب و طرحی می طلبد که با یک کار مناسب برای باشگاه های ورزشی تفاوت دارد.

همچنین شاید در توان یک شرکت کوچک نباشد که سالنامه ی دیواری کار کند. به کوتاه سخن اینکه باید متناسب با نیاز سالنامه طرح کرد و خرید.

در زیر کارکردهای متنوع تقویم ها در قالب های مختلف بیان شده است :

• در صورتی که به دنبال تقویم های دیواری هستید به خاطر داشته باشید که مهم ترین ویژگی این نمونه ها جلوه های بصری منحصر به فرد و خاص است. در واقع باید فارغ از کارکرد سالنامه ای به دیواری که روی آن قرار می گیرند؛ زیبایی ببخشند.

• توجه داشته باشید که اگر ملاقات های حضوری زیادی دارید شاید نمونه هایی که در قالب کارت کار می شوند برای شما مناسب باشند. شرکت های بازرگانی و بازاریابی به احتمال زیاد باید این نمونه ها را امتحان کنند.

• در صورتی که طراحی یک تقویم برای شما مشکل به نظر می رسد می توانید از طراح های حرفه ای حاضر در این حوزه استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید قرار است یک سال تمام برند خود را به وسیله ی یک سالنامه تبلیغ کنید؛ پس هزینه برای آن یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

 

سالنامه 98

 

ایده هایی برای سالنامه های سال۹۸

جدا از قالبی که برای سالنامه و تقویم خود انتخاب می کنید مفهومی که در دل کار شما به مخاطب منتقل می شود نقش و تاثیری حیاتی در موفیت کسب و کار شما بازی می کند. به عنوان مثال اگر بخواهیم برای سال پیش رو ایده هایی بیان کنیم باید بگوییم بهترین سالنامه ها آن هایی خواهند بود که ویژگی های زیر را داشته باشند:

۱٫ بومی، محلی و اختصاصی باشد؛ مثلا اگر صاحب یک رستوران هستید گنجینه ی ظروف خود را در سالنامه کار کنید.

تصاویر منحصر به فرد از آن ها افراد را ترغیب می کند که از رستوران شما بازدید کنند.

۲٫ احساسی باشد؛ مثلا اگر یک شرکت مسافرتی هستید می توانید لحظات نابی که در سفرهایتان خلق می شود را منتشر کنید. از کلیشه ها دوری کنید؛ به خاطر داشته باشید قواعد برای شکسته شدن نگاشته شده اند؛ پس از تجربه های جدید نهراسید و تصاویر جدید را استفاده کنید.

۳٫ کیفیت کار فوق العاده مهم است. مثلا بین یک سالنامه ی طلاکوب و یک جلد چرمی ساده؛ در صورتی که اولی ضعیف طرح شده باشد و دومی حرفه ای؛ بی شک دومی جذابیت و جلوه ی بیش تری خواهد داشت.